Acesta este noul BMW Seria 7. O nouă generaţie, a şasea, care pune mai mult accent pe confort şi oferă un pachet tehnologic foarte avansat. Să vedem, aşadar, despre ce e vorba.
Una dintre principalele noutăţi este folosirea plasticului ranforsat cu fibră de carbon (CFRP) în structura şasiului, alături de aluminiu şi oţel, ceea ce a dus la o maşină surprinzător de uşoară – în jur de 1,8 tone, cu până la 130 kg mai puţin decât în cazul generaţiei precedente. Nu e prima dată când BMW foloseşte astfel de materiale în maşinile de serie, tehnica de construcţie, denumită „Carbon Core” la Seria 7, fiind împrumutată de la gama de modele BMW i.
În ceea ce priveşte designul – atât cel exterior, cât şi cel interior – nu se poate vorbi despre o revoluţie. Am avut ocazia să văd noul Seria 7 pe viu în cadrul unui eveniment desfăşurat cu uşile închise în Bucureşti, iar impresia pe care mi-a lăsat-o a fost că nu e suficient de impunător.
Farurile folosesc tehnologie LED pentru toate fazele încă din echiparea standard, în vreme ce lista de opţionale (una extrem de generoasă, după cum era de aşteptat) îi aşteaptă pe clienţi cu lumini laser pentru faza lungă, care luminează drumul pe o distanţă de până la 600 de metri. Tot pe lista de opţionale se află şi pachetul M Sport, care vine cu un kit aerodinamic sportiv (spoilere şi praguri laterale) şi jante de 19 inci.
Interiorul e specific BMW, cu consola centrală îndreptată uşor către şofer şi cu cadranele de bord care pot fi reprezentate, opţional, pe un ecran cu diagonala de 12,3 inci. În echipare standard, instrumentarul de bord vine cu patru cadrane clasice şi un display de 8,8 inci.
Printre marile noutăţi se numără ecranul tactil pentru sistemul de infotainment iDrive de ultimă generaţie, precum şi controlul funcţiilor prin gesturi ale mâinii. Acestea din urmă pot fi folosite pentru a controla volumul sistemului audio, pentru a schimba postul de radio şi pentru a accepta sau respinge un apel.
Totodată, sistemul Head-Up Display (HUD), care proiectează informaţii direct pe parbriz, funcţionează acum pe o suprafaţă cu 75% mai mare decât înainte, ceea ce înseamnă că pot fi proiectate mult mai multe detalii ca până acum. De asemenea, multe dintre butoanele pentru sistemul de climatizare fac acum parte din micul ecran tactil integrat în unitatea de comandă de pe consola centrală.
Cei din spate au la dispoziţie o tabletă de şapte inci încorporată în cotieră, care poate fi scoasă şi folosită în mâini. Cu aceasta, pasagerii pot controla multiplele setări pentru scaune (de la poziţie până la masaj şi încălzire/răcire), precum şi iluminatul ambiental interior, conţinutul care rulează pe cele două ecrane de zece inci montate pe spătarele scaunelor din faţă, setările pentru sistemul de climatizare cu patru zone de acţiune, închiderea sau deschiderea perdelelor de soare şi multe, multe altele. Există chiar şi un pachet numit Heat Comfort, care oferă scaune încălzite, volan încălzit şi cotiere încălzite – atât în faţă, cât şi în spate, iar sistemul Traffic Jam Assist poate să preia controlul asupra maşinii în cazul unui ambuteiaj pe autostradă.
O altă tehnologie de ultimă oră pusă la treabă în noul Seria 7 este încorporată în cheia futuristă cu touchscreen color, cu care şoferul poate parca maşina fără să fie la volan. Este, dacă vrei, echivalentul real al gadgetului folosit de James Bond în filmul Tomorrow Never Dies ca să controleze un Seria 7 E38.
Tot la capitolul parcare automată intră şi sistemul opţional Parking Assistant, care poate controla maşina în totalitate atunci când vine vorba de intrarea sau ieşirea dintr-un loc de parcare, atâta vreme cât şoferul e înăuntru şi porneşte procesul de parcare.
Suspensia pneumatică pentru ambele osii face parte din echiparea standard, la fel şi sistemul Dynamic Damper Control, prin intermediul căruia poţi să alegi duritatea suspensiei. Există mai multe moduri de funcţionare – Eco Pro, Comfort, Comfort Plus, Sport, Sport Plus şi Adaptive, acesta din urmă fiind o noutate la BMW. Pe scurt, modul Adaptive învaţă din felul în care conduce şoferul şi ajustează în timp real setările motorului şi ale suspensiei pentru a fi în armonie cu cerinţele celui de la volan.
Noul BMW Seria 7 e disponibil în două variante de ampatament – una normală (cu o lungime totală a maşinii de 5.098 mm) şi una cu ampatament mărit (lungime totală: 5.238 mm). Totodată, echiparea standard include tracţiune spate şi o transmisie automată cu opt trepte, în vreme ce sistemul de tracţiune integrală xDrive se află pe lista de opţionale.
Mai mult, noua generaţie a limuzinei germane poate fi comandată cu un sistem de direcţie pe toate cele patru roţi, la fel ca la modelul anterior, doar că de data aceasta e disponibil şi pe variantele cu xDrive.
Lista de motorizări include două unităţi pe benzină, un diesel şi un plug-in hybrid benzină-electric. 740i e pus în mişcare de un motor de 3,0 litri pe benzină care dezvoltă 326 CP şi 450 Nm, 750i are un V8 pe benzină de 4,4 litri care produce 450 CP şi 650 Nm, 730d – singurul diesel disponibil – vine cu un propulsor de 3,0 litri ce dezvoltă 265 CP şi 620 Nm, iar 740e combină un motor pe benzină de 2,0 litri cu un motor electric pentru a ajunge la o putere maximă combinată de 326 CP. În cazul variantei plug-in hybrid, consumul mediu de carburant e de 2,1 l/100 km, iar autonomia în modul 100% electric este de 40 km.
Preţurile pentru România nu au fost anunţate încă, dar ştim că noul BMW Seria 7 va putea fi comandat începând cu ultimele luni ale lui 2015.V
VIDEO: